söndag 24 februari 2013

En tygsamlares dilemma

Vackra tyger gillar vi att samla...tänker att de skall bli något. Eller inte.
De är vackra att bara ta fram och titta på.

Jag har en helbroderad sjal som inte kommer till sin rätt som sjal, tycker jag.
Man ser inte hela mönstret, det fantastiska arbetet.







































Den skulle bli så snygg som kjol men jag vet inte om jag vågar sätta saxen i den. Är det ännu mer idiotiskt att klippa den till mönsterdelar och få handbroderade spillbitar över? Otacksamt mot den som lagt ned många timmar på alla stygn och faktiskt kompenerat den för att bli en sjal?







































Nja, den får nog ligga till sig i hyllan tillsammans med de andra tygerna...medan jag funderar vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar