söndag 21 december 2014

Broderimönster från Beachen

Moulinégarnet jag köpte i Hong Kong måste användas till något. Jag har ingen större lust att brodera mönstren från förpackningen och har heller inga tyger med mig. Samtidigt vill jag brodera på något som kan användas, inte bara ett prov.  

Med i packningen är ett tyllbroderi (Aloha) men det kräver mer concentration och jag saknar ett bra arbetsbord men jag får en idé när jag söker igenom en Myrornas butik (efter något helt annat).  Där hänger ett par i min mening ganska fula board shorts i blått…men finfint broderimönster att följa så, broderade badbyxor? Javisst! (de kan ju bara bli bättre)




Hibiskus och Tempelblomma (Frangipani)- Bra tillfälle för mig att öva på att göra färgglatt, vilket inte är min starka sida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar